top of page
  • Writer's pictureAndrea

Východ USA, co navštívit? Itinerář New York, Washington a Niagarské vodopády za 10 dní

🕦 Termín: srpen/ září 2022
🌞 Počasí: slunečno, 28–32 °C

📝 Itinerář na 10 dní – New York, Washington a Niagarské vodopády

⌚ Jak dlouho jsme na Východě USA strávili?

Na východě USA jsme dohromady strávili celých 10 dní, z toho 6 dní jsme měli na poznávání NYC. Jeden den jsme věnovali výletu do Washingtonu D.C. a 3 dny padly na výlet na Niagarské vodopády, kde jsme pěšky překročili hranici s Kanadou a jeden den poznávali svět i za kanadskou hranicí.

✈️ Cestování po USA vlakem - Amtrak

V NYC jsme cestovali především metrem a pěšky (viz článek: New York: Praktické tipy Před a během cesty do USA). Po USA (NYC – Washington D.C. – Niagara Falls) pak vlaky společnosti Amtrak, které provozují rozsáhlou železniční síť po celých USA. Cestování vlakem milujeme, a proto pro mě byla představa cesty tím americkým, dlouhým, stříbrným kolosem splněným snem, a to i přesto, že vlak není v USA úplně běžný typ dopravy. Vlaky jsou totiž celkem pomalé, drahé, a ne úplně spolehlivé – my jsme měli ze 4 jízd zpoždění ve dvou případech (naštěstí vždy jen okolo 1 hodiny) na druhou stranu je cestování vlakem pohodlné, ve všech spojích byl k dispozici jídelní vůz a wifi, stevardi měli vždy dobrou náladu a výhledy byly parádní. Co se týče ceny za cestování vlakem, tady se opravdu vyplatí být co nejrychlejší, jízdenky lze zakoupit skoro rok dopředu a čím dřív koupíte, tím levněji pojedete, a rozdíl v ceně je opravdu znát!

🗼 Východ USA: Itinerář den po dni 10 dní – New York, Washington a Niagarské vodopády

Protože jsem při přípravě na naši dovolenou v NYC nechtěla nechat nic náhodě, níže přikládám svoje tipy, jak si cestu rozplánovat, abyste toho stihli toho co možná nejvíc. I když už teď potvrzuji, že jsem ani zdaleka nestihla všechno (zase), tak třeba příště? Kdo ví…

Část 1: New York City Itinerář 6 dní

V NYC jsme strávili celkem 6 dní, během kterých jsme toho stihli docela hodně, ale pořád zdaleka ne vše :-). Systém kolmých očíslovaných Streets a Avenues je sice přehledný, ale co se může na mapě zdát jako kousek, ve skutečnosti znamená i hodinu chůze. Níže tedy přikládám náš itinerář cesty den po dni, členěný podle toho, co se nachází v rámci jednotlivých „neoficiálních“ městských částí (Uptown, Midtown, Downtown + Brooklyn) + pod každým článkem přikládám tipy, které jsme v rámci čtvrti nestihli, ale určitě stojí za to!

První den našeho výletu jsme se vydali prozkoumat severní část Manhattanu tzv. Uptown a horní část čtvrti Midtown. Půl dne jsme strávili objevováním Central Parku odkud jsme dál pokračovali na 5th Avenue s povinou zastávkou na hamburger ve Five Guys, následně přes Rockefeller Centrum a ikonické Radio City Hall směřovali dál na neony osvícené epicentrum města – Times Square. Večer jsme zakončili západem slunce na vyhlídce Top Of the Rock, odkud se rozprostírá dokonalý pohled na nejznámější budovu NY – Empire State Building. Celý den Den 1: článek ZDE

Druhý den nás čekala další část centrálního Manhattanu – čtvrť Midtown, kterou jsme tentokrát zahájili u nového komplexu budov Hudson Yards, kde se nachází i jedny z nejnovějších futuristických vyhlídek Edge a Vessel, odkud jsme vystoupali na The High line, což je 2,5 km dlouhá vycházková trasa vybudovaná z původní nepoužívané železniční trati. Z High line jsme odbočili na 15 Street, kde jsme navštívili Starbucks Reserve Rostery, limitovanou pražírnu kaváren Starbucks, které byly dosud otevřeny pouze na 6 místech na světě a pokračovali dál až na Broadway, kde se nachází nejen známá budova ve tvaru žehličky Flatiron, ale i největší obchod na světě s rekvizitami Harryho Pottera. Večer jsme zakončili Broadway Show, konkrétně divadelním představením Harry Potter and the Cursed Child v divadle Lyric.

Třetí den jsme vyrazili na prohlídku Downtown, jehož historii navždy ovlivnila nejtemnější událost města, teroristické útoky z 11. září 2001. Jelikož jsme si Dolní Manhattan v čele s Památníkem 9/11, mrakodrapem One Word a prohlídkou Wall street naplánovali na třetí „kritický“ den, řekli jsme si, že ho pojmeme více odpočinkově, a tak jsme po prohlídce Ground Zero nespěchali dál objevovat další čtvrti Downtown v čele s Chinatown, SOHO a Little Italy, ale vydali se plavbou Ferry do Brooklynu do venkovní restaurace Brooklyn Crab, kterou jsem navštívila během mé první návštěvy NYC, a kterou jsem si prostě zamilovala. Brooklyn Crab je venkovní restaurace v americkém námořnickém stylu, s dřevěným barem a lavicemi, úžasnou uvolněnou atmosféru, skvělým jídlem a terasou, ze které můžete pozorovat západ slunce za Sochou svobody.

Čtvrtý den jsme vyrazili do Brooklynu na promenádu Brooklyn Heights Promenade a do parku Brooklyn Bridge Park Greenway, což jsou místa, která nabízí nejhezčí výhledy na panoramata Manhattanu v čele s Brooklynským mostem a East River. Dopoledne jsme strávili ve čtvrti Brooklyn Heights, která je považována za jednu z nejbezpečnějších a zároveň nejdražších lokalit v celém NYC, najdete tu jedinečnou architekturu klasických řadových domků z hnědého kamene a cihel tzv. „Brooklyn Brownstones“ a naprosto neskutečný klid. Navštívili jsme čtvrt DUMBO, kde se nachází ikonická vyhlídka na Manhattan bridge „Dumbo View“ a odtud pokračovali na Brooklynský most, neodmyslitelný symbol města, z jehož chodníku se vykreslují nejkrásnější pohledy na dolní Manhattan Skyline. Celý den Den 4: článek ZDE

Předposlední den v NYC jsme prakticky celý strávili ve čtvrti Hell´s Kitchen. Po dopoledni stráveném nakupováním suvenýrů jsme vyrazili do gastro čtvrti s názvem Hell´s Kitchen. Po vydatném obědě v minimalistické japonské restauraci Totto Ramen jsme vyrazili do parku Hudson River, v jehož přístavu nás čekala návštěva Muzea Intrepid Sea, Air & Space, která se nachází na letadlové lodi a jejíž expozice nabízí například kosmickou letadlovou loď Enterprise, nadzvukový letoun Concorde či stíhačku F-14 Tomcat známou z filmu Top Gun. V podvečer jsme pak vyrazili na plavbu kolem Manhattanu společnosti Circle Line, která vyráží z přístaviště Pier 83 jen pár kroků od Intrepid. Čekala nás tak 2hodinová vyhlídková plavba kolem Manhattanu zakončená magickým západem slunce u neopomenutelného symbolu NYC – Sochy Svobody. Celý den Den 5: článek ZDE

NYC Den 6: Sport – Queens, US Open

New York je hlavní město světového sportu. Nejen, že je domovem největšího počtu mistrovských týmů, na jeho území stojí ty nejznámější sportovní arény na světě (Madison Square Garden, New York Yankees stadium), ale jako takové hostí i největší světové série, všech možných sportů od baseballu, amerického fotbalu, po zápasy v boxu, tenise či největšího světového maratonu na světě. V našem termínu (Srpen) jsme měli na výběr z několika sportovních možností, ze kterých jsme nakonec zvolili tenisový Grandslam US Open a den strávený na kurtech sportovního areálu ve Flushing Meadows byl pro mě jeden z největších zážitků z celého NYC. I proto jsem v článku zde, sepsala hlavní sportovní akce, které se v NYC konají a kdy.

Část 2: Východ USA - Washington D. C. a Niagarské vodopády

Washington D.C: Den 7

Do Washingtonu jsme vyrazili vlakem brzy ráno z hlavního nádraží Amtrak v NYC – Moynihan Train Hall, a zpět se vrátili ještě ten samý den večer. Hlavní nádraží ve Washingtonu – majestátní Union Station je díky své centrální poloze skvělým výchozím bodem k prohlídce města, nachází se asi 10 minut chůze od sídla amerického kongresu – Kapitolu. U Kapitolu také začala naše jednodenní prohlídka města, kterou jsme celou věnovali návštěvě veřejného parku National Mall, kterému bývá také přezdíváno „předzahrádka Ameriky“, protože se kolem něj soustředí nejdůležitější památníky a budovy americké historie i současnosti. Celý park měří po obvodu přibližně 10 km a věnovat mu jeden den je tak ideální volba. Více o dni stráveném ve Washingtonu D.C. najdete zde.

Niagárské vodopády: Den 8 - 10 - USA a Kanada

K Niagarským vodopádům lze cestovat několika způsoby. My jsme na Niagary vyrazili vlakem společnosti Amtrak z New Yorku. Spojení mezi NYC a Niagarskými vodopády zajišťuje dálkový spoj amerických drah Empire Service Maple Leaf, jehož cílovou destinací je kanadské Toronto. Vyrazili jsme brzy ráno z hlavního nádraží Amtrak v NYC – Moynihan Train Hall a o 9 hodin(!) později vstoupili na stanici Niagara Falls (NY) nacházející se na americké straně niagarských vodopádů. Ubytování jsme našli v centru amerického městečka Niagara Falls kousek pěšky od vodopádů i mostu Rainbow bridge, který spojuje americkou a kanadskou stranu. Ubytovali jsme se tu na dvě noci a na poznávání vodopádů a okolí jsme tak měli celý jeden den. Jaké aktivity nabízí americká a jaké kanadská strana Niagara Falls, a jak pěšky přejít most do Kanady? Vše ve článku zde.