top of page
  • Writer's pictureAndrea

Itinerář Tokyo: Co navštívit a vidět za 3 dny! (upd. 2023)

Detailní itinerář Tokyo, Japonsko - Tipy na TOP místa, která vidět v Tokiu za 3 dny!

Den 1

Den 2

Den 3

Další články:

🕦 Termín: červen 2023
☀️ Počasí: vlhko, vydatné přeháňky, slunečno 30 °C

Je to (skoro) přesně 4 roky, co jsme se po covidové pauze vrátili zpátky do Tokya. Do města, které nás fascinovalo už od první minuty a nepřestalo ani dlouho po tom co jsme se vrátili zpět domů. Bylo to totiž právě Tokyo, kde jsme se tenkrát poprvé seznamovali s japonskou kulturou, a kde jsme si první dny připadali jako dva mimozemšťani, kteří si se ocitli někde hodně, hodně daleko od domova.

První dny strávené v Tokyu jsme pociťovali mírné rozpaky. Osobně mi vše připadalo natolik odlišné a vzdálené tomu, jaké byly moje představy, že jsem se až trochu bála připustit, že to možná není tak úplně ono. Pak ale přišel 3. den a najednou se vše otočilo. Jako by mi s doznívajícím jet legem najednou začalo docházet, že všechno to, co mi tady připadá tak divné a šílené, do sebe vlastně neskutečně zapadá a dotváří celek tak úžasného a bláznivého města, kterým Tokyo bezesporu je.

A tak jsme si Tokyo nakonec neskutečně zamilovali, a i když to možná není nejhezčí město na světě, už tenkrát jsme věděli, že bude-li šance, rádi se sem jednoho dne vrátíme, a zakusíme zase o kousek víc, z toho, na co by člověk potřeboval roky, aby to všechno vstřebal.

I proto, byly naše letošní 3 dny v Tokyu tak nabité, že se jen stěží do pamatovávám, co všechno jsme během nich zažili, a proto níže přikládám náš itinerář, den po dni, protože mít jasný plán, je v tak obřím městě zcela zásadní :-)

Den 1

Roppongi Hills a Tokyo City view

Výlet jsme odstartovali v 52. patře budovy Mori Tower, která se nachází ve vyhlášené čtvrti nočního života Roppongi v komplexu Roppongi Hills. Prosklená vyhlídka Tokyo City View je jedna z nejhezčích tokyjských vyhlídek, a to především díky své poloze co by kamenem dohodil od červené „eiffelovky“ Tokyo Tower, za jasných dní je možné odsud dohlédnout až k hoře Fuji.

V „sto-mrakodrapovém“ Tokyu máte možnost navštívit spoustu vyhlídkových plošin, list těch nejznámějších jsem sepsala ve článku zde.

Vstup: 10 - 22hod, každý den, 270 m, 2000¥ (online), 2200¥ (na místě), oficiální web

Shibuya crossing a Hachiko

Během návštěvy Tokya nemůžete vynechat návštěvu zábavní čtvrti Shibuya, právě tady se nachází i legendární obří přechod – Shibuya Crossing. Žádné jiné místo necharakterizuje atmosféru moderního Velkého Tokya, jako právě tato několikaproudá křižovatka, kudy denně projde přes 2,5 milionu lidí. Nad přechodem Shibuya Crossing se nachází i nejnovější vyhlídková plošina Shibuya Sky. (Vstup: je nutná rezervace)

Hned vedle přechodu na malém náměstíčku stojí i socha věrného psa Hachika, která zde byla postavena jako symbol věrnosti, oddanosti a vytrvalosti. Hachiko byl pes plemene Akita inu, který zde na vlakovém nádraží Shibuya každý den věrně čekal na návrat svého pána z práce. Když jeho pán náhle zemřel na pracovišti, Hačiko se sem vracel každý večer dalších 9 let, doufaje, že se pán konečně vrátí z práce domů.

Meiji Jingu a park Yoyogi

Jen pár minut od čtvrti Shibuya se nachází plíce celého Tokya – park Yoyogi, jehož vstup poznáte podle 12 m vysokých dřevěných bran torii. Bujarý lesopark ukrývá největší šintoistickou svatyni Meiji Jingu, která byla postavena jako pocta císaři Meijimu a jeho císařovně. Jednou z nejzajímavějších atrakcí před vstupem do svatyně je řada několika na sobě naskládaných sudů Saké. Před příchodem ke svatyni si můžete vyzkoušet naběračkový rituál, kterým vyjadřujete úctu šintoistické svatyni nezávisle na náboženském vyznání.

Vstup: Park Yoyogi, vstup je zdarma, otevřeno 24/7, ke svatyni Meiji Jingu můžete také zdarma, otevřeno od východu do západu slunce, platí se pouze vstup do muzea (10 - 16 hod)

Harajuku

V kontrastu s klidnou oázou parku Yoyogi se hned vedle bran lemujících vstup do parku nachází nejulítlejší a nejbarevnější čtvrť v Tokyu – čtvrť Harajuku. Ústředním bodem je ulice Takeshita Dori, kde se nachází spousta malých krámků, butiků, secondhandů. Právě v těchto uličkách najdete Japonce, kteří jsou oblečení a nalíčení tak, jako by právě vyskočili ze stránek Manga komiksů. Pro mě byla Harajuku velkým překvapením. Čekala jsem tu spoustu barevných šíleností, ale nakonec se tu dalo sehnat spoustu levných a hezkých kousků.

Shinjuku

Čtvrť Shinjuku je nejrušnější tokyjská čtvrť. Právě tady se nachází největší počet mrakodrapů, nespočty restaurací, obchodů a nákupních center rozprostřených kolem železniční stanice Shinjuku – což je nejrušnější stanice na světě. My jsme se tentokrát rozhodli zažít Shinjuku trochu jinak a zaplatili jsme si nočního průvodce.

Prohlídka trvala skoro 4 hodiny a náš průvodce japonec Kazu nás během ní vzal na většinu důležitých míst v Shinjuku v kombinaci s ochutnávkou jídla a pití v místních barech a restauracích. Prošli jsme divokou čtvrtí Kabukicho, jež je také známá jako čtvrť červených luceren, minuli jsme nejznámější 3D billboard, vyfotili se u sochy Godzilla head (80 tunové hlavy Godzilly, která vykukuje zpoza mrakodrapu kina Toho) a vše zakončili prohlídkou a ochutnávkou saké v historických uličkách Golden Gai a Omoide Yokocho.

Právě Golden Gai a Omoide Yokocho je skvělé zažít s průvodcem, protože tyto miniaturní uličky ukrývající tradiční dřevěné zpravidla dvoupatrové bary a restaurace jsou často cizincům doslova zapovězené. Důvodem jsou jejich majitelé, zarytí vlastenci, kteří často servírují jen pro stálé hosty, a turisty v lásce zrovna nemají. Je to až neuvěřitelné, jak odlišné jsou tyto uličky (a jejich „služby“) od zbytku Tokya.

Den 2

Trh Toyosu a Tsukiji

Druhý den začal brzkým ranním budíčkem, který signalizoval jediné – Vyrážíme na ranní aukci mražených tuňáků! Ranní aukce tuňáků? To zní trochu divně… ale skutečně tyto světově známé rybí aukce s více než 80ti letou historií, se staly jednou z nejznámějších turistických atrakcí ve městě.

Dříve tyto aukce probíhaly v prostorách starého rybího trhu Tsukuji, který však už nesplňoval hygienické standardy, a tak se v roce 2019 přesunuly do prostoru nové moderní haly Toyosu na umělém ostrově v Tokyjském zálivu. A právě tady každý den od brzkých 5:30 do 6:30 probíhají aukce obrovských 2metrových tuňáků, které mohou turisté bezplatně sledovat za okny tzv. vyhlídkových plošin. My jsme sem dorazili ranním autobusem ze zastávky Shimbashi okolo 5:45 a aukce se právě rozbíhaly.

Otázka, jestli to stojí za to vstávání, nebo ne, se těžko hodnotí :-). My jsme o aukcích četli v jedné naší oblíbené knížce, a tak jsme to chtěli zažít na vlastní kůži. Proto nelitujeme, i když většina místních vám řekne, že v novém a moderním Toyosu už to není ono! Prostory Toyosu jsou mnohem sterilnější a několikrát větší než v Tsukuji, kromě aukcí tu najdete i spoustu malých rybích restaurací, a třeba i vyhlídkovou plošinu na Tokyjský záliv.

Vstup: Toyosu Market, vstup zdarma, 5:00 - 17:00, (neděle, svátky zavřeno - sledujte rozvrh zde)

Starý trh Tsukuji však zůstává i nadále otevřený, a výhodou je, že se nachází jen pár minut autobusem od Toyosu, takže můžete návštěvu obou míst spojit v jedno. Atmosféra a energie starobylého rybího trhu Tsukuji je úplně jiná, najdete tu spoustu zchátralých stánků, vůni čerstvých ryb a tradici, která se předává z generace na generaci.

Vstup: většina stánků od 5:00 - 14 hod, vstup zdarma, zavřeno v neděli a o státních svátcích (některé středy)

TeamLab Planets Tokyo

Hned naproti trhu Toyosu se nachází umělecké prostory, kde se v našem termínu konala barevná interaktivní expozice TeamLab Planets. Skupina TeamLab, která se stala světovou špičkou na digitální umělecké scéně vznikla právě v Tokyu, a tak se zde často setkáte s jejich výstavami. My jsme měli možnost zažít výstavu nazvanou TeamLab Planet, která byla plná světelných, květinových ale i vodních instalací. (rezervace je nutná)

Linka Yurikamome – Nemohli jsme odolat a cestou zpět jsme se svezli linkou Yurikamome. Jedná se o speciální privátní automatizovanou linku bez řidiče (Na linku se nevztahue JP pass, ze zastávky Shin-Toyosu - na zastávku Shimbashi, 390¥ = 60 Kč), která projíždí přes Rainbow Bridge. a nabízí naprosto neskutečné zážitkové výhledy na záliv a město. Doporučuji stoupnout si do přední části vlaku, výhledy tak budou o to úchvatnější!

Park Ueno

Naší další zastávkou byla čtvť Ueno, která je i hlavním dopravním uzlem v Tokyu. V Uenu se nachází rozsáhlý městský park s rybníčkem Šinobazu, který je proslulý zejména na jaře, kdy celá oblast ožije záplavou třešňových květů a stává se tak oblíbeným místem oslav hanami – obdivování květů. V našem termínu jsme však rybník stěží rozeznávali, neboť byl celý zarostlý naprosto neskutečnou záplavou lotosových květů.

Kromě jezírka se tu nachází i malý osmiboký chrám Bentendo, celoroční trh Amejóko a za návštěvu stojí i chrám Kiyomizu Kannon, kde se nachází posvátná borovice „Tsuki no Matsu“, která byla speciálně upravena do podoby měsíce, tak jak ji známe ze starých maleb z dob vlády Edo. Park Ueno je také domovem první japonské zoologické zahrady, jejímž hlavním lákadlem jsou pandy a nachází se tu i několik muzeií, v čele s největším japonským muzeem – Tokyjským národním muzeem.

Vstup: Park Ueno, vstup zdarma, 5:00 - 23:00

Tokyjské národní muzeum

Odpoledne jsme věnovali návštěvě nejstaršího a největšího japonského muzea, které nabízí nejvýznamnější kulturní památky a největší sbírku historického umění Japonska. Celý komplex je domovem 6 samostatných budov, z nichž hlavní budova Honkan představuje hlavní průřez japonskou historií od starověku do 19. století. V hlavní budově se nachází celkem 23 výstavných místností plných všech druhů umění, keramiky, mečů, ale i zbraní a brnění samurajů.

Vstup: 9:30 - 17:00, vstup 1000 yen, v pondělí zavřeno, není nutná rezervace, oficiální web

Asakusa a Senso-ji

V podvečer jsme vyrazili do srdce starého města – čtvrti Asakusa, která se nachází jen kousek od Uena. Od minulé návštěvy jsme věděli, že řada stánků bude již v tento čas zavřená, zároveň je to ale nejhezčí čas k návštěvě a potkáte tu i nejméně turistů.

Centrem Asakusy je nejstarší chrám v Tokyu Senso-ji. Okolo něj jsou soustředěna další zajímavá místa, jako je majestátní Kaminarimon neboli Hromová brána v jejímž středu je zavěšený téměř 700 kg vážící obří lampion Chochin, pětipatrová pagoda, nákupní ulice Nakamise dóri či doutnající bronzová kadidelnice, jejíž kouř prý podporuje zdraví, a tak je tu vždy shromážděno spoustu lidí, kteří si snaží kouř přivolat svým směrem. Pozor na to, že kadidelnice doutná pouze přes den :-)!

Vstup: Asakusa a Senso-ji, vstup zdarma, otevřeno 24/7, ale většiná stánků na Nakamise dóri, kadidelnice a hlavní sál Senso-ji zavírá mezi 17 - 18 hod.

Budete-li chtít zažít kouzlo komplexu chrámu Senso-ji i z jiné perspektivy, doporučuji navštívit turistické centrum Asakusa Culture Tourist Information Center – v posledním patře budovy se totiž nachází malá vyhlídka na Asakusu a Tokyo Sky Tree. Vstup je navíc zdarma!

Vstup: 9 - 22:00, zdarma

Den 3

Disneyland

Poslední den v Tokyu nám aplikace hlásila celodenní déšť. Dlouho jsme přemýšleli kam vyrazit na výlet, ale zdálo se, že pršet bude v celém Japonsku, a tak jsme se nakonec rozhodli, že se vydáme do Disneylandu. Do této doby jsem nikdy v žádném nebyla a nikdy mě to ani nijak nelákalo, ale na ten Tokyjský jsme slyšeli jenom samou chválu, tak jsme se nakonec rozhodli to vyzkoušet.

DisneyLand vs. DisneySea – V první řadě je asi důležité krátké vysvětlení. V Tokyu se totiž nachází dva různé parky nesoucí název „Disney“, oba se nachází kousek od sebe v čtvrti Urayasu, těsně za metropolitní hranicí Tokya (jen asi 30 minut vlakem JR ze stanice Tokyo na stanici JR Maihama). Spojeny jsou speciálním Disney vláčkem.

Zatímco Disneyland je klasický park s ikonickým pohádkovým zámkem Cinderella obklopeným 7 tradičními Disney zeměmi, jako je např. Fantasyland, Westernland, Tomorrowland, ve kterých jsou ukryté tematické atrakce, tak Disneysea je jediný park svého druhu, navržený tak, aby oslovoval spíše starší publikum. Cena vstupenky je do obou parků stejná, nelze však kombinovat. Budete-li chtít navštívit oba parky, musíte si koupit dvě jednodenní vstupenky, za jeden den však těžce stihnete projít oba.

My jsme se nakonec rozhodli pro klasický DisneyLand, a musím se trochu stydlivě přiznat, že to byl jeden z největších zážitků z celého Japonska vůbec! Víc nebudu psát, protože nejvzácnější pro mě byl právě ten moment překvapení!

Vstup: otevřeno 9-21, vstup 7900 - 9400 yen, v ceně vstupného jsou zahrnuty vstupy na všechny atrakce (Disneyland), o víkendech bývá plno - rezervace online na oficiálních stránkách.

Večerní Ginza a Shimbashi

Poslední večer jsme vyrazili do čtvrtí Shinbashi a Ginza. Ginza je luxusní čtvrť s newyorskou 5. avenue soupeřící o prvenství v oblasti nejdražších míst planety. Kromě luxusních obchodů a nákupních center se tu nachází i spousta restaurací. My jsme dostali doporučení na malou restauraci Tonkatsu Aoki, a tak jsme si ji zamilovali, že jsme sem zašli dokonce 2x! Více o restauracích v Tokyu zde.

Shimbashi je o poznání špinavější zábavní a obchodní oblast, plná nočních (pachinko) heren, barů, karaoke a tradičních japonských hospůdek a restaurací. My jsme byli ubytovaní právě ve čtvrti Shinbashi a často jsme se nestačili divit, kolik alkoholu proteklo jedním večerem v této čtvrti :-). Fascinující pro nás byly nejen večery, ale i rána, kdy se tu opilí sararimani po dlouhé noci ládovali rámeny, aby zahnali kocovinu a dorazili včas do práce.